piątek, 17 sierpnia 2012

Babciny sposób na zdrowe włosy i paznokcie

Olejek rycynowy to bez wątpienia jeden z najtańszych i najlepszych produktów pomagających kobietom osiągnąć piękny wygląd. Możemy go kupić w aptece za ok. 2zł, więc trzeba przyznać, że to niewielki wydatek. Jak czytamy na etykiecie, jest to środek przeznaczony dla osób mających problemy... z zaparciami. Czy twórca olejku rycynowego kiedykolwiek przypuszczał, że kobiety w walce o idealne, włosy i paznokcie będą wcierać w swoje ciało produkt przeczyszczający? Chyba nie ;-).


Swoją przygodę z olejkiem rozpoczęłam niespełna 3 tygodnie temu. Od tamtego czasu biorę także Skrzypovitę. Ba, w trosce o włosy ograniczyłam do minimum korzystanie z prostownicy oraz lokówki, więc to naprawdę duży sukces. Co prawda mam ułatwione zadanie z uwagi na to, że trwają wakacje. Stan moich włosów się poprawił (a może się po prostu przyzwyczaiłam), ale cieszę się, że miesiąc temu nie musiałam wstydzić się na uczelni, że przychodzę na wykłady z włosami a'la Baba Jaga ;-).

Przez kilka pierwszych dni stosowania olejku, nakładałam go na paznokcie przy użyciu wacika kosmetycznego. Okazało się to bardzo niepraktyczne. Albo nalałam za dużo, albo za mało. W konsekwencji miałam upaćkane całe palce a potem brudziłam wszystko wokół siebie. Na szczęście wpadłam na lepszy pomysł - do nakładania olejku zaczęłam wykorzystywać pędzelek do makijażu. Polecam wszystkim :-).



Olejek wykorzystuję także jako odżywkę do włosów. Chyba większość z Was wie o jakiej miksturze mówię: 2 łyżeczki soku z cytryny + 2 żółtka + 1 łyżeczka olejku rycynowego + 2 łyżeczki nafty kosmetycznej. Dzięki temu włosy znacznie mniej się puszą, Minusem jest na pewno to, że zaschnięte jajko bardzo trudno zmywa się z włosów (jeśli tego nie robiłyscie - spróbujcie, bo to naprawdę ciekawe doświadczenie ;-D).

Słyszałam, że niektórzy stosują olejek rycynowy także na rzęsy, suchą skórę lub leczą nim trądzik. Jak to jest z Wami? Próbowałyście? Jakie wrażenia?

3 komentarze:

  1. używałam na włosy jak i rzęsy
    świetny jest i tani ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety jestem nie systematyczna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na rzęsach olejek mnie uczula, ale na paznokcie i włosy stosuję dość często :)

    OdpowiedzUsuń